Kategorie      

Reklamační řád

Úvod Jak nakupovat?Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád vychází ze zákona 89/2012 Sb. občanského zákoníku. Reklamaci lze provést pouze v případě, že je zboží v záruční době. Délka záruční doby je uvedena u každého zboží v katalogu, zpravidla činí 2 roky (není-li uvedeno jinak).


Do záruky nespadají kromě dalších tyto případy:

- zboží bylo reklamováno po záruční době
- zboží bylo neodborně instalováno, upravováno či opravováno
- zboží bylo používáno v rozporu s přiloženým návodem k obsluze
- zboží bylo poškozeno živlem 
- vodou, bleskem, ohněm nebo elektrickým výbojem
- došlo k neoprávněné změně údajů v záručním listu

   Záruka se vztahuje na bezvadnou funkci výrobku při správném používání a na vady vzniklé prokazatetnou vinou výrobce. Reklamace mechanického poškození výrobku, které nebylo patrné při převzetí zásilky, je nutné uplatnit neprodleně po jejich odhalení, tj. ihned po prvním použití výrobku. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.

   Ze záruky jsou vyňaty díly podléhající přirozenému opotřebení a závady vzniklé dopravou, nevhodným skladovánim či nešetrným zacházením. Kratší životnost výrobku nelze tedy považovat za vadu a nejde ani reklamovat.

   Při uplatňování nároků je nutné předložit doklad o zakoupení výrobku a případně též vyplněný záruční list, je-li jím modei vybaven. Prodávající je svého závazku záruční opravy zproštěn, neuplatní-li kupující případné vady bez zbytečného odkladu po době, kdy mohl při vynaložení odborné péče tyto vady zjistit.

   Veškeré zboží je před odesláním k zákazníkovi zkontrolováno a vyzkoušeno. Provozovatel tohoto obchodu nenese zodpovědnost za škody způsobené Českou poštou nebo jiným přepravcem. Zboží si překontrolujte ihned při jeho převzetí. Pokud je zboží poškozené, tak jej nepřebírejte.

   Zboží je pojištěné a přepravce musí vzniklou ztrátu nahradit. My Vám zboží pošleme nové. Záruční doba všem osobám, používajícím výrobek pro účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, není stanovena Občanským zákoníkem a stanovuje ji konkrétní dovozce či výrobce.

Postup při reklamaci

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Výjimkou je pouze situace upravená § 2172 větě druhé občanského zákoníku, kdy prodávající v písemném potvrzení o svých povinnostech z vadného plnění (ať již z dobrovolné záruky za jakost, anebo ze zákonné odpovědnosti za jakost při převzetí), které vydal kupujícímu, určil k opravě jinou osobu (tzv. záruční servis), která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Pak uplatní kupující právo na opravu u této jiné osoby.

Dle § 2172 věty třetí občanského zákoníku přitom platí, že osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Avšak je třeba upozornit, že v případech, kdy reklamaci vad uplatnil spotřebitel (ve smyslu definice uvedené v zákoně o ochraně spotřebitele, tj. fyzická osoba, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání), pak je třeba, aby oprava proběhla tak, aby byla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace stanovená v § 19 odst. 3 tohoto zákona




Info

Modelové měřítko je nejlepé vybírat podle vlastních možností a prostoru který máme pro budoucí kolejiště k dispozici. Nejlepší přehled je zveřejněný na této stránce, kde se dozvíte řadu dalších užitečných informací pro zdárné budování Vašeho překrásného koníčka .-) 

http://www.parostroj.net/modely/meritka/meritka.htm